לוגו אתר seo-hatzafon.co.il

קידום אתרי חנות E Commerce בפלטפורמת WordPress

תוכן עניינים

קידום אתרי חנות E Commerce בפלטפורמת WordPress – היכרות עם המאפיינים המיוחדים של אתר חנות לעומת אתר תדמית יכולה לעזור לקידום אורגני ולחשיפה.

בנוסף, חשוב לבצע את הקידום נכון בשביל לנצל את היתרונות השונים של פלטפורמת וורדפרס וכמובן לבחור היטב את החברה שאחראית על הפרויקט

המרכיבים השונים מאתר חנות לאתר תדמית

יש כמה הבדלים משמעותיים בין אתר חנות לבין אתר תדמית. אם רוצים להשיג תוצאות טובות של קידום אתר חנות, חייבים להביא בחשבון את ההבדלים האלה ואת האופן שבו הם משפיעים על האפיון ועל השיווק הדיגיטלי. בנוסף, היכרות עם ההבדלים קריטית עבור בעלי אתרים שרוצים להגדיר מראש את התקציב ולוודא שהם לא יחרגו ממנו.

המרכיב הראשון באתר חנות שבכלל לא קיים באתר תדמית הוא כמובן הסליקה והתשלום. אתר תדמית נועד על מנת לספק מידע או מקסימום כדי לעודד את הגולש להשאיר פרטים ולידים, אבל את אתר החנות מקימים כדי לייצר הכנסות. לכן עוד לפני קידום אתר חנות בגוגל או בפלטפורמות אחרות, חייבים לדאוג לבנות אותו נכון וברמת האבטחה הגבוהה ביותר.

מרכיב נוסף שמייצג את ההבדל בין אתר חנות לבין אתר תדמית בא לידי ביטוי בעיצוב: באתר תדמית אין בעיה לשלב בין סוגים שונים של תכנים כתובים וגרפיים, אבל באתר חנות מה שמושך את מלוא תשומת הלב אלו התמונות של המוצרים. יתרה על כך, באתרי מסחר וחנויות אלקטרוניות יש כמות אדירה של דפים. בעוד אתר תדמית יכול להכיל בממוצע 5-7 דפים בלבד (אודות, מוצר, שירות, יצירת קשר וכן הלאה), בחנות אינטרנטית יש דף לכל מוצר.

לזה דווקא כן יש השפעה על הביצועים מבחינת קידום אורגני, כי מעקב אחרי הנתונים שמופיעים בדוח של גוגל אנליטיקס למשל מראה שהרבה יותר קשה לקדם אתר שיש בו רק תמונות מאשר אתר עם תוכן וביטויי חיפוש רלוונטיים. במקביל, צריך להביא בחשבון את המרכיב של הטקסט: באתרים גדולים של חנויות אינטרנטיות יש המון תוכן שחוזר על עצמו, בעיקר אם מדובר על מפרט טכני של המוצרים למשל, וזה עלול לפגום במאמצי הקידום ואף לגרור תביעה משפטית.

5 דגשים לקידום אורגני של אתר חנות

על אף ההבדלים והקושי, התפקיד של מומחה קידום אתרים ברמה גבוהה הוא כן להצליח להביא את האתר למקום שהוא ראוי לו. בשביל לעשות את זה, יש לפחות 5 דגשים שחשוב לשים לב אליהם במהלך קידום אתר חנות:

  1. התאמת סוג הקידום לפלטפורמה – צריך לקדם אתר לפי הפלטפורמה שבה הוא נמצא. במאמר הזה אנחנו מדברים על קידום אתרי חנות E Commerce בפלטפורמת WordPress, אבל באופן דומה יכולים להיות אתרים שבנויים על וויקס או על מערכות סגורות. בשביל שהקידום יהיה אפקטיבי, מתאימים אותו לתשתית ומשתמשים בכלים שאותם היא מעניקה.
  2. שימוש בתגי מטא – הכמות הגבוהה של הדפים באתרי מסחר וחנויות מחייבת שימוש בתגי מטא. קודם כל, צריך לשלב את שם המוצר או הקטגוריה גם בכותרת וגם בתיאור. שנית, רצוי לשלב גרסאות שונות של שם המוצר או היצרן גם בטייטל ובדיסקריפשן. בנוסף, קידום ברמה גבוהה ישתמש בתגי המטא על מנת להניע לפעולה ולא רק כדי למסור מידע.
  3. שימוש בתגיות OG – תגיות מן הסוג הזה עוזרות לנו לשלוט על העיצוב ועל הנראות של האתר ברשתות החברתיות השונות. בגלל שצריך לבצע את הקידום בכמה אפיקים שונים ולא רק על בסיס ניהול קמפיינים בגוגל ובמנועי חיפוש, כדאי להשתמש בתגיות האלה ולשלוט על התמונה, הכותרת והתקציר כפי שיופיעו בפייסבוק או לינקדאין.
  4. השקעה בגרסה שמיועדת למובייל – רוב הרכישות מתבצעות דרך הטלפון הנייד. אם פעם היינו רגילים לחכות לישיבה מול המחשב כדי לבצע קניות, הרי שכיום הגולשים פועלים בצורה אימפולסיבית יותר ואין להם שום בעיה למסור פרטי אשראי לאתר אמין ומאובטח שמאפשר להם לבצע את הרכישה בלחיצת כפתור. מבחינת חברה לקידום אתרים בצפון או בכל מקום אחר בארץ, המסקנה ברורה: חייבים להשקיע במובייל כי לא מדובר על פריבילגיה אלא על חלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי.
  5. שיפור מהירות הטעינה – מהירות עליית האתר משפיעה גם על הדירוג האורגני שלו במנועי חיפוש וגם על החוויה של הגולש. על מנת ליהנות מכל העולמות ולדאוג שהגולשים יהיו מרוצים יחד עם האלגוריתם של גוגל, צריך לשפר כל הזמן את מהירות הטעינה. זה כמובן קשה יותר באתרי מסחר וחנויות שיש בהם המון תמונות באיכות גבוהה, אבל לא כדאי לוותר על המאמץ. חוץ מזה, כאן יש יתרון מהותי לנושא של קידום אתרי חנות E Commerce בפלטפורמת WordPress כי אפשר לשנות את הקוד ולבצע שינויים רלוונטיים לשיפור המהירות: החל מהסרת פונקציות שאין בהן צורך, דרך השקעה בשרת ייעודי במקום בשרת שיתופי ועד שימוש בטעינה בתוך העמוד עם קישור קבוע שאינו פוגע בקידום.

טיפ קטן/גדול לסיום

הדבר החשוב ביותר הוא לקדם את אתרי החנות יחד עם חברה מקצועית. הטיפ בהקשר הזה הוא להיות מעורבים, אבל גם לדעת מתי לקחת צעד אחורה. במילים אחרות, בעלי חנויות אינטרנטיות בהחלט צריכים להיות חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים. הם יכולים להסביר למומחי הקידום מה בדיוק היתרונות שלהם מול המתחרים, מה מיוחד במוצרים שהם מוכרים וכן הלאה. אבל לאחר מכן, מי שמבצעים את העבודה בפועל ואחראיים על התחזוקה היום יומית של האתר הם אנשי ה-SEO בלבד.

לסיכום, קידום אתר חנות הוא לא נושא חדש אבל כן יש בו חידושים רבים. בשביל לעמוד בקצב ולהגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש ובשאר הפלטפורמות, צריך להכיר את המאפיינים המיוחדים של אתר חנות לעומת אתר תדמית ואת הדגשים שרלוונטיים רק עבורו.

אריאל

אריאל

יזם אינטרנט, מומחה קידום אתרים, שיווק ובניית אתרים וורדפרס

מאמרים שיכולים לעניין אותך

ניהול קמפיינים בגוגל
קידום אתרים

ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל הוא תהליך חשוב ומשמעותי לכל חברה, עסק וארגון שמכבדים את עצמם ומעוניינים

תוכן עניינים

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

בואו ניקח את האתר לשלב הבא