לוגו אתר seo-hatzafon.co.il

מה הופך מקדם אתרים למומחה קידום אתרים?

תוכן עניינים

מה הופך מקדם אתרים למומחה קידום אתרים? ניסיון, מקצועיות, המלצות ובעיקר ידע טכני ומעשי הם הגורמים שיכולים להפוך מקדם אתרים רגיל למומחה לגיטימי ומוסמך.

עם זאת, אפשר כיום גם לשלב שירותי ייעוץ שניתנים על ידי מומחה וכך לרכז את כל היתרונות תחת קורת גג אחת. אז איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? הנה התשובות שאותן כדאי להכיר

מומחיות זה עניין של הגדרה

התחום שבו עוסק איש מקצוע לקידום אתרים גמיש ודינאמי יותר מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, נתחיל מהסוף: אין הגדרה אחת רשמית שגם מקובלת על הרשויות וגם זמינה עבור קהל היעד שבה אפשר להשתמש. כתוצאה מכך, כל אחד ואחת מאיתנו עשויים להגדיר מיהו מומחה בצורה מעט שונה. כמו כן, יכול להיות שההגדרה עבור אותו מומחה בישראל תהיה שונה לגמרי לעומת האופן שבו מגדירים אותו במדינות אחרות.

שנית, יש גם אלמנטים סובייקטיביים. זו הסיבה שבגללה חלקנו מתייחסים למומחה מסוים אחרי שהם קיבלו ממנו שירות של קידום אתרים באינטרנט והיו מרוצים, בעוד אחרים יחשבו שהוא לא מספיק טוב: לא עמד בציפיות, גבה מחיר גבוה מדי וכן הלאה. אז כדי לקבל החלטה מושכלת בשאלה מה הופך מקדם אתרים למומחה קידום אתרים, אין ברירה אלא להבין כיצד בנוי התפקיד.

שירותי ייעוץ ע"י מומחה קידום אתרים

מה שכן ניתן להסכים עליו הוא שמאוד חשוב להתייעץ מוקדם עם מומחה. ככל שמערבים את המומחה מוקדם יותר, כך עולה הסיכוי להשיג את התוצאות של ניהול קמפיינים בגוגל בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. בנוסף, היתרון של שירותי ייעוץ שניתנים על ידי מומחה קידום אתרים הוא שאפשר להישאר עם אצבע על הדופק ולהגיב תוך כדי קמפיין באוויר. כך מבצעים קידום אתרים בגוגל בעידן המודרני ומשיגים תוצאות מעולות בניצול אידיאלי של המשאבים הכלכליים.

שירותי הייעוץ הניתנים על ידי המומחה רלוונטיים לכל אתר ולכל קמפיין. המומחה יכול לסייע להופעה על גבי תוצאת אפס בגוגל ואז השירות שלו יהיה יעיל ואפקטיבי באופן מיידי, או ללוות את הקמפיין באמצעות ידע שיש לו על טאג מניג'ר וכלים אחרים של גוגל. בכל אחד מהמקרים האלה, מה שהופך את המקדם למומחה זה הניסיון הקודם שיש לו – אך היכולת שלו להפוך את הידע התאורטי לתכנית עבודה מעשית.

שירותי הייעוץ יכולים להינתן על ידי מומחה שהוא בעצמו חלק מחברה גדולה יותר. זו למעשה הסיבה העיקרית לכך שכדאי לפנות אל חברת קידום אתרים ולא למקדם עצמאי: מהרגע שבו מדובר על חברה בע"מ עם ניסיון וכמובן ותק, סביר מאוד שכל יועץ קידום אתרים שמקבל ממנה מושכרת יצליח לעמוד בסטנדרטים המחמירים ביותר מבחינת ניסיון ומומחיות.

מקדם אתרים ושירותי ייעוץ

חוץ מאשר ניסיון, מקצועיות והמלצות מצד לקוחות מרוצים אחרים, אפשר לדעת שמדובר על מקדם שהוא מומחה לפי הידע הטכני שיש לו. אמנם המטרה של פלטפורמות ייעודיות כגון גוגל אנליטיקס או גוגל טאג מניג'ר היא לתת לכל אחד ואחת מאיתנו את התחושה שהם יכולים לנהל את הקמפיין לבד, בפועל כן נדרש רקע מסוים או לכל הפחות אוריינטציה טכנולוגית. מטבע הדברים, אלו תכונות בסיסיות בארגז הכלים של מקדם שהוא גם מומחה.

במילים אחרות, השילוב בין קידום אתרים לבין שירותי ייעוץ הוא מהמאפיינים הבולטים של המומחה. כאשר מערבים מומחה, רואים לדוגמא כיצד הוא מפעיל את הניסיון שיש לו כדי להמליץ לנו כיצד לפעול בעתיד. במקביל, אותו מקדם מומחה יכול לספק לנו שירותי ייעוץ בהתאמה אישית לדרישות שנציב מבחינת לוח זמנים, תקציב, מטרות, יחסי המרה, יעדים וכן הלאה.

הדוגמא הכי טובה למה שהמקדם המומחה עושה והמקדם הרגיל לא יכול לעשות היא הפקת תובנות מהנתונים. כולנו יכולים להיעזר בכלים כגון סרץ קונסול של גוגל כדי למדוד את התנועה והביצועים של האתר בחיפוש, אבל רק מומחה יפתור בעיות ויבליט את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. כל עוד גוגל ימשיך להיות שער הכניסה המרכזי לאינטרנט, השירות הזה של המומחה הוא לא פריבילגיה אלא חובה.

חברות קידום אתרים

היכרות עם ההבדל בין מקדם לבין מומחה היא חלק חשוב בהיערכות של לקוחות לקראת בחירת חברה שמספקת שירותי קידום אתרי אינטרנט. אם מבינים את ההבדל הזה, מרוויחים כמה יתרונות מאוד משמעותיים עוד לפני שבוחרים את החברה:

  • חוסכים בהוצאות – ההבנה שיש הבדל בין מקדם רגיל לבין מומחה היא תנאי לחיסכון בהוצאות. אם יודעים באיזה שירותי קידום להשתמש ואיפה לשים את הכסף, משיגים תוצאות מעולות יותר גם בתקציב יחסית נמוך.
  • יצירת בידול מול המתחרים – בעלי אתרים קטנים יכולים להתחרות כיום באתרים גדולים עם משאבים בלתי מוגבלים. כדי להצליח לעשות את זה, האתרים הקטנים חייבים לבדל את עצמם. מי שאחראי בפועל על תהליך הבידול הוא המומחה שמגיע מהתחום ובקיא בו.
  • התמודדות עם בעיות – קידום אתרים הוא תהליך. אז בעוד מקדם רגיל יבטיח תוצאות בשיטה של "זבנג וגמרנו", המומחה ישמור על שקיפות מלאה ויישאר לצד הלקוח גם כאשר יופיעו בעיות. זה יתרון משמעותי של המומחה, כי הוא מעניק לבעלי אתרים את הביטחון להתחיל את הקמפיין ברגל ימין ולהמשיך תוך כדי שהם מגיבים לשינויים והפתעות.

בסופו של דבר, מה שהופך מקדם למומחה זה ככל הנראה השילוב בין כמה תכונות שונות. המומחה הוא מקדם מנוסה, יש מאחוריו המלצות אובייקטיביות והוא גם מחזיק בתיק עבודות שהוכיח את עצמו אצל אתרים מאותם תחומים. מלבד כל היתרונות האלה, המומחה הוא גם איש מקצוע שיכול לספק שירות ייעוץ ולהגיב לשינויים. אם פונים אל החברה המתאימה שמעסיקה מומחים כאלה, השמיים הם הגבול מבחינת בעלי אתרים קטנים וגדולים.

תמונה של אריאל כהן
אריאל כהן

יזם אינטרנט, מומחה קידום אתרים, שיווק ובניית אתרים וורדפרס, בעלים של מספר מיזמים בתחום הפיתוח והתוכנה.

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תוכן עניינים

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

בואו ניקח את האתר לשלב הבא