לוגו אתר seo-hatzafon.co.il

בדיקת מהירות אתרים כחלק משירות קידום אתרים

תוכן עניינים

בדיקת מהירות אתרים – שירות קידום יעיל מביא יותר גולשים לאתר. אבל בשביל להגדיל את הטראפיק, צריך לחשוב במקום האלגוריתם ולטפל במה שקורה מאחורי הקלעים.

אז איך כל זה קשור למהירות וכיצד בוחרים שירות קידום אתרים מקצועי? וכיצד בוחנים עם כלים מקצועיים את מהירות האתר? הנה כל התשובות

אתרי אינטרנט עם כמות גדולה של טראפיק

בדיקת מהירות אתרים היא חלק בלתי נפרד משירותי קידום ו-SEO. בין אם מדובר על בניית אתרי הכרויות או פורטלים שלמים של תוכן, השאיפה היא הרי להגדיל טראפיק באתר ולהביא אליו יותר גולשים. בשביל לעשות את זה, חייבים לעבוד על הנושא של שיפור מהירות אתר – גם בעיני הגולש ובעיקר בעיני האלגוריתם של גוגל.

בדיקת מהירות אתרים הפכה למרכיב חשוב יותר ויותר בשירותי אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). עם ריבוי העסקים המקוונים והדגש הגובר על ביצועי אתרים, בעלי אתרים צריכים להבטיח שהאתרים שלהם פועלים ביעילות ובמהירות כדי להישאר תחרותיים בשוק הדיגיטלי. 

איך להביא טראפיק לאתר?

אחד הגורמים החשובים ביותר שמנועי חיפוש לוקחים בחשבון בעת דירוג אתרים הוא זמן טעינת הדפים. גוגל, במיוחד, הבהירה שמהירות האתר היא גורם קריטי באלגוריתם החיפוש שלה, ושאתרים מהירים יותר נוטים לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הסיבה לכך היא שאתר מהיר יותר מספק חווית משתמש טובה יותר, שהיא בעדיפות עליונה עבור מנועי החיפוש.

בנוסף להשפעתה על דירוג החיפוש, מהירות האתר חשובה גם למעורבות המשתמשים ושיעורי ההמרה. זמני טעינה איטיים עלולים לתסכל משתמשים ולגרום להם לנטוש אתר אינטרנט לפני השלמת פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה או מילוי טופס. על ידי אופטימיזציה של מהירות האתר, עסקים יכולים לשפר את הסיכויים שלהם להמיר מבקרים באתר ללקוחות.

אותו הדבר קורה גם בקידום הממומן שבו מציגים מודעות לגולשים ומעבירים אותם לדפי נחיתה המכילים מסר שיווקי והנעה לפעולה. מבחינת ניהול קמפיינים בגוגל יש גם חשיבות רבה לזמני טעינת האתר.

בקידום אתרים מטפלים גם במהירות

ישנם מספר כלים זמינים לבדיקת מהירות במהלך קידום אתרים שונים, כל אחד עם סט תכונות ויכולות משלו. חלק מהכלים הפופולריים עבור בדיקת מהירות טעינת אתר כוללים:

  • Google PageSpeed Insights – זהו כלי חינמי שמסופק על ידי גוגל המנתח את מהירות האתר ומספק ציון על סמך מספר גורמים, כולל זמן טעינת עמוד, זמן עד בייט ראשון ומשאבים חוסמי רינדור.
  • Pingdom – כלי זה מספק דוח מקיף על מהירות האתר, כולל זמן טעינת עמוד, גודל עמוד ופירוט של בקשות שנעשו על ידי הדפדפן.
  • WebPageTest – כלי זה מציע ניתוח מפורט של מהירות האתר, כולל פירוט זמן טעינת העמוד לפי סוג תוכן, וכן תרשים מפל המציג את סדר הטעינה של משאבי הדף. 

מה ההבדל בין הכלים?

WebPageTest, Pingdom ו-Google PageSpeed Insights הם כולם כלי בדיקה וניתוח של ביצועי אתרים, כלי בדיקת מהירות אתרים, אבל לכל אחד מהם יש את החוזקות והמיקודים שלו.

WebPageTest מספק ניתוח מפורט ומעמיק של ביצועי אתר אינטרנט, כולל מידע על זמני טעינה, גודל העמוד ומרכיביו ומספר הבקשות שנעשו. הוא גם מספק מגוון אפשרויות בדיקה, כולל היכולת לבדוק ממיקומים שונים ובמכשירים שונים, מה שמאפשר לך לראות כיצד האתר שלך מתפקד עבור משתמשים שונים.

Pingdom, לעומת זאת, מתמקדת בניטור אתרים ובזמן פעולה, ומספקת ניטור בזמן אמת של האתר שלך, יחד עם דוחות ביצועים מפורטים. הוא מציע גם מגוון תכונות ניטור אחרות, כגון ניטור שרתים ורשתות, אשר נותן לך מבט מקיף על תקינות האתר שלך.

Google PageSpeed Insights, כפי שהשם מרמז, הוא כלי שפותח על ידי גוגל, והוא מספק תובנות לגבי הביצועים של האתר שלכם מנקודת המבט של מנוע החיפוש של גוגל. הוא מספק ציון המבוסס על מגוון מדדי ביצועים, יחד עם הצעות לאופטימיזציה, והוא שימושי במיוחד כדי להבין כיצד ביצועי האתר שלך משפיעים על דירוג מנוע החיפוש שלו.

2 יתרונות שיש ל-WebPageTest על פני שני הכלים האחרים הם:

  1. היכולת לבדוק ממיקומים שונים ובמכשירים שונים, מה שמספק תצוגה מקיפה של ביצועי האתר שלך עבור משתמשים שונים.
  2. הייצוג החזותי של תהליך הטעינה של האתר, כולל תצוגות "מפל מים" ו"רצועת סרט", שיכולים להועיל ביותר בזיהוי אזורים לשיפור.

2 חוזקות שיש ל-Pingdom על פני שני הכלים האחרים הם:

  1. ניטור בזמן אמת של האתר שלך, המאפשר לך להגיב במהירות לכל בעיות ביצועים שמתעוררות.
  2. מגוון תכונות הניטור האחרות, כולל ניטור שרתים ורשתות, המעניק לך מבט מקיף על תקינות האתר שלך.

2 יתרונות שיש ל-Google PageSpeed Insights על פני שני הכלים האחרים הם:

  1. האינטגרציה עם מנוע החיפוש של גוגל, המספק תובנות כיצד ביצועי האתר שלך משפיעים על דירוג מנוע החיפוש שלו.
  2. הפשטות של הכלי, שמקלה על השימוש ומספקת המלצות לביצוע אופטימיזציה.

לסיכום, לכל אחד מהכלים הללו יש חוזקות ומיקודים משלו, והכלי הטוב ביותר עבורכם יהיה תלוי בצרכים ובדרישות הספציפיות שלכם. אם אתם מחפשים ניתוח מקיף של ביצועי האתר שלך, WebPageTest עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר. אם אתם מודאגים יותר בניטור זמן הפעילות והזמינות של האתר שלך, Pingdom עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר. ואם אתם מחפשים לבצע אופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש, Google PageSpeed Insights עשוי להיות הכלי בשבילכם.

לאחר שמבצעים בדיקת מהירות אתרים, חשוב להבין כיצד לפרש את התוצאות. רוב הכלים יספקו ציון על הביצועים או רשימה של בעיות ספציפיות שעשויות להשפיע על מהירות האתר. בעיות נפוצות שעלולות להאט את האתר כוללות קובצי תמונה או וידאו גדולים, שרת אחסון איטי או בקשות HTTP מוגזמות ו-JavaScript או CSS חוסם רינדור.

כדי לשפר את מהירות האתר, חשוב לטפל בבעיות אלו ולבצע אופטימיזציה של תוכן האתר לזמני טעינה מהירים יותר. אפשר גם להחליף שירות של אחסון אתר ולראות את התוצאות. אם יש שינוי מבחינה אורגנית, נדע שאנחנו בכיוון הנכון.

אריאל

אריאל

יזם אינטרנט, מומחה קידום אתרים, שיווק ובניית אתרים וורדפרס

מאמרים שיכולים לעניין אותך

ניהול קמפיינים בגוגל
קידום אתרים

ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל הוא תהליך חשוב ומשמעותי לכל חברה, עסק וארגון שמכבדים את עצמם ומעוניינים

קידום אתרים בצפון
קידום אתרים

חברה לקידום אתרים בצפון

קידום אתרים בצפון – בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט היא חיונית לעסקים בכל

תוכן עניינים

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

בואו ניקח את האתר לשלב הבא