לוגו אתר seo-hatzafon.co.il

12 דברים שמקדמי אתרים לא מגלים לכם

תוכן עניינים

12 דברים שמקדמי אתרים וגם חברות קידום אתרים לא מגלים לכם – בחירה נכונה של שירותי קידום אתרים מחייבת היכרות גם עם הסודות שנמצאים בדרך כלל מאחורי הקלעים

אז מה מקדמי אתרים לא מגלים לנו, מה ההבדל בין שיטת קידום בכובע שחור לכובע לבן בעולם של SEO ולמה חשוב לבחור נכון את החברה המבצעת? הנה המדריך שיעשה לכם סדר

ה-DNA של חברות קידום אתרים

תחום הקידום באינטרנט שונה מכל תחום שיווק, פרסום או יחסי ציבור אחר. ההבדל העיקרי קשור למה שמתרחש מאחורי הקלעים: בעוד בעבר לקוחות של משרדי פרסום ידעו בדיוק מה התוצרים שעליהם הם משלמים, בין אם מדובר על באנר בעיתון או על פרסומת בטלוויזיה, הרי שכיום רוב בעלי האתרים בכלל לא מכירים את הכלים המקצועיים הרלוונטיים עבורם. כתוצאה מכך, יש גם המון סודות ודברים שחברות קידום לא מגלות.

במילים אחרות, ה-DNA של חברות קידום אתרים בנוי מלכתחילה כך שיש הפרדה בין הצד של הלקוח לבין הצד הפרקטי. אי אפשר לצפות שכל הלקוחות פתאום ישלטו ביום בהיר אחד במונחים הטכניים או יבינו מה זה בדיוק תוצאת אפס בגוגל ובמנועי חיפוש, בעיקר לאור העובדה שיש להם עדיין עסק לנהל ולקוחות או מוצרים משלהם לדאוג להם. התוצאה היא שהתחום של קידום אתרים באינטרנט אף נחשב יחסית פרוץ והגיע הזמן לעשות בו סדר.

מה זה כובע שחור ב-SEO?

הנה למשל 12 דברים שאולי נציגים של חברות קידום אתרים לא מגלים לכם, אבל כדאי בכל זאת להפנות אליהם את הזרקור:

  1. יש כלים חינמיים שבהם אפשר להשתמש – חברה לא אמינה ולא מקצועית לא תגלה לכם שיש כלים שגם אתם יכולים להשתמש בהם על מנת לבדוק את ביצועי האתר ולשפר אותם. יתרה על כך, היא לא תספר לכם שהכלים האלה הם בחינם. כאן הדוגמא הכי טובה היא גוגל טאג מניג'ר שמאפשרת להטמיע בקלות קודי מדידה וקטעי קוד באתרי אינטרנט או אפליקציות, אבל יש עוד המון כלים כאלה.
  1. אף קמפיין לא נגמר ביום אחד – עוד משהו שמקדמי אתרים רבים לא מגלים הוא שאפשר לשפר ביצועים של קמפיין גם אחרי שהוא עלה לאוויר. בפועל, ניהול קמפיינים בגוגל חייב להתבצע כחלק מתהליך ארוך של שיפור ומדידות. בגלל שאף קמפיין לא נגמר ביום בהיר אחד, חייבים להישאר עם אצבע על הדופק.
  1. קידום אורגני לוקח זמן – את ההבדל בין קידום ממומן לאורגני מקדמי אתרים רבים דואגים להבהיר ללקוח, כי הם רוצים לנמק את הצעת המחיר שלהם. מנגד, לא בטוח שיהיה להם נוח לספר לכם שצריך להשקיע זמן וסבלנות כדי לראות תוצאות טובות של קידום אורגני בגוגל ובמנועי החיפוש.
  1. קידום יכול להתבצע גם בדרכים פיראטיות – אחד הדברים החשובים שכדאי לדעת על התחום של קידום אתרים בגוגל הוא שניתן להשיג תוצאות טובות לזמן מוגבל גם בצורה פיראטית. כאן נכנס לתמונה המונח "כובע שחור" שעוד נגיע אליו בהמשך, אבל הוא מייצג את חוסר הידע לגבי התחום של SEO והשפעתו על קהל היעד.
  1. יש הבדל בין מקדם רגיל לבין מומחה – מקדמי אתרים שאין להם ניסיון ירצו שתחשבו שכל מי שעוסק בתחום הזה מספק בדיוק את אותם שירותים. אבל מאחורי הקלעים, מה שלא מגלים לכם הוא שיש הבדל דרמטי בין מקדם רגיל לבין מומחה קידום אתרים שיש לו ניסיון מוכח.
  1. אף יועץ לא יכול לקדם אתכם ב-100 שקל לחודש – סוגיית המחיר רלוונטית לקידום, כי כל בעלי האתרים רוצים לשלם פחות ולקבל יותר. הבעיה מתחילה כאשר יועץ קידום אתרים מסוים מנסה לשכנע שניתן להשיג תוצאות טובות גם במחיר שהוא מתחת למינימום. אז אם קיבלתם הצעה לקידום ב-100 שקל לחודש, כנראה שמישהו מנסה לעבוד עליכם.
  1. קידום מבוסס על מגוון רחב של פרמטרים – המטרה של קידום אתרים היא להביא אליהם עוד גולשים. כדי להביא את הגולשים, צריך שהאתר יופיע גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. מבחינת גוגל, מה שקובע את הדירוג זו שורה ארוכה של פרמטרים: החל מזמני הטעינה של האתר, דרך איכות התוכן שיש בו ועד הקוד. אז אם רוצים להשיג תוצאות טובות של קידום, צריך לדעת על מה הוא אמור להיות מבוסס.
  1. אפשר לנהל מוניטין שנפגע – אחד היתרונות של כלים זמינים כגון גוגל אנליטיקס בא לידי ביטוי באפשרות לעקוב אחר השינוי בדירוגים של אתרים שונים. אם עושים את זה לאורך זמן, רואים לדוגמא שאפשר לנהל גם מוניטין שנפגע. זה חשוב מאוד לכל סוגי האתרים, כי הוא מאפשר להם לפתוח דף חדש.
  1. קידום אתרים דורש בדיקת תוכן – התוכן שיש באתר נועד על מנת שהאלגוריתם של גוגל יידע במה הוא עוסק. עם זאת, הרבה מקדמים לא מגלים שהתוכן שהם משתמשים בו הוא משוכפל. אז אמנם תוכן זה יעלה פחות, אבל הוא עלול לגרום להפרת זכויות יוצרים ולהטלת סנקציות וקנסות על בעל האתר.
  1. התקציב יכול להשתנות לפי התחרות – חלק מבעלי האתרים חושבים שהתשלום על שירותי הקידום קבוע, בעוד בפועל הוא משתנה לפי היקף התחרות. אז אם רוצים לחסוך בהוצאות, אפשר לעדכן את המקדם ולהתעקש על שימוש בביטויים אחרים.
  1. הקידום נועד גם עבור הגולשים – הטעות הנפוצה היא לחשוב שמבצעים את מהלכי הקידום עם סרץ קונסול או כלים אחרים רק בשביל האלגוריתם של גוגל. בפועל, הקידום נועד גם עבור הגולשים: אם הגולשים מרוצים, האלגוריתם יזהה את זה ויקדם את האתר באופן טבעי לחלוטין.
  1. הקידום הוא לא רק לבעלי תקציב גבוה – העניין של התקציב מעלה את הכי הרבה שאלות אצל בעלי אתרים. בהקשר הזה, מה שמקדמי אתרים לא מגלים הוא שהמקצועיות שלהם היא זו שמשפיעה על התוצאות הרבה יותר מאשר כמה כסף משקיעים בתהליך.

הסיבות שחברות קידום אתרים עוברות לקידום בכובע שחור

חברות קידום לא מקצועיות עלולות לעבור לשיטה של קידום בכובע שחור. זו שיטה שבה מנסים לרמות את מנועי החיפוש, כדי להגיע גבוה בתוצאות החיפוש בתוך זמן קצר. מבחינת חברות הקידום, הסיבה לעבור לשיטה של קידום בכובע שחור היא כדי לגבות מחיר גבוה יותר, על מנת לחסוך לעצמן זמן ובעיקר כדי להגדיל את הרווחים שלהן. עבור הלקוחות ובעלי האתרים אלו כמובן חדשות רעות, שאיתן אפשר להתמודד ביעילות רק אם מבינים מדוע לקדם אתרים בכובע לבן.

כל הסיבות מדוע לקדם אתרים בכובע לבן

קידום אתרים בכובע לבן עשוי להיות מעט יקר יותר ולדרוש קצת יותר זמן. מצד שני, יש מספיק סיבות שעוזרות להבין מדוע זה משתלם:

  • כי זה חוקי
  • כי לא צריך לחשוש מפסילת האתר
  • כי זה תורם לסריקה יעילה של האתר על ידי האלגוריתם
  • כי התוצאות הן עמידות וממושכות
  • כי משלבים בין כלים שונים של אופטימיזציה של קוד, תוכן, קישורים וכן הלאה

לסיכום, מקדמי אתרים לא מגלים לכם הרבה דברים. אבל עכשיו, יש לכם גם את הידע וגם את הכלים לבחור נכון את החברה שתזניק אתכם גבוה בתוצאות החיפוש.

אריאל

אריאל

יזם אינטרנט, מומחה קידום אתרים, שיווק ובניית אתרים וורדפרס

מאמרים שיכולים לעניין אותך

ניהול קמפיינים בגוגל
קידום אתרים

ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל הוא תהליך חשוב ומשמעותי לכל חברה, עסק וארגון שמכבדים את עצמם ומעוניינים

תוכן עניינים

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

בואו ניקח את האתר לשלב הבא