תוצאת אפס בגוגל – Zero position והיתרונות שלה לבעלי אתרים – טקסט שעונה ישירות על השאלה של הגולש ומופיע בגוגל בין התוצאה האורגנית הראשונה לבין המודעות הממומנות יכול להביא לאתר עוד גולשים.
במאמר הבא נסביר מה היתרונות של תוצאה כזו, איך משיגים אותה וכמה זה עולה במסגרת קידום מקצועי
"תוצאת אפס", או במקור Zero position, היא מושג מוכר בעולם שלאחרונה חדר גם לישראל.
החל מ-2021 מציע מנוע החיפוש של גוגל טקסט שעונה ישירות על השאלה של הגולש ומופיע בחלק העליון של העמוד.
עם מיקום בין התוצאה האורגנית הראשונה לבין התוצאות הממומנות, במידה ויש כאלה, תוצאת אפס בגוגל היא ללא ספק יעד שכל בעל אתר צריך לשאוף אליו.
תוצאת אפס בגוגל מביא לאתר עוד גולשים. המיקום המרכזי הופך את התוצאה הזו לאיכותית, עשירה ונחשקת ובאמצעותה ניתן לחשוף את האתר ואת המידע גם לאנשים שלא הכירו את המוצר, השירות או בית העסק.
כפועל יוצא מכך, גם בעלי מקצוע בתחום של קידום אתרים וגם בעלי העסקים עצמם מאוד שואפים למצוא את עצמם מופיעים בתוצאת אפס.
איך מגיעים אל תוצאת Zero position?
תוצאת אפס בגוגל כוללת תמונה, את הכתובת של העמוד ממנו הטקסט נלקח ואת הכותרת שמיועדת לגוגל ומכונה Meta Title.
בשביל לבדוק איזה תוצאות אפס יש על ביטויים מסוימים, ניתן להפעיל כלים מתקדמים כגון גוגל אנליטיקס ולהתחקות אחר מילים מרכזיות או ביטויי זנב ארוך שהגיעו למקום הזה.
עם זאת, עבודה יסודית יותר של קידום אורגני מתחילה עוד הרבה קודם ויש לה גם השפעה אפקטיבית על תוצאת אפס בגוגל.
בסופו של דבר, מנוע חיפוש הוא כלי שבו גוגל משתמשת כדי להביא לגולשים את התוצאות הטובות ביותר. תוצאות אמינות ואיכותיות הן המוצר שגוגל משווקת לגולשים, על מנת שבתמורה הם ימשיו להשתמש במנוע החיפוש שלה.
אז אם רוצים שהאלגוריתם של גוגל יציב את האתר בתוצאת 0, המידע האורגני הקיים בו חייב להיות אמין, מבוסס ומהימן.
במילים אחרות, את העבודה שבסופו מגיעים אל Zero position בגוגל מבצעים בשלבים של אפיון אתר לפי קהל היעד והצרכים שלו.
אם לא מאפיינים נכון את האתר ולא יודעים מה הגולשים מחפשים כאשר הם צריכים את המוצר או השירות, יהיה קשה מאוד להסתפק רק בעבודה טכנית כדי להגיע לתוצאת אפס.
כל מה שאפשר לעשות כדי להופיע ראשונים בגוגל
הופעה בתוך תוצאת אפס בגוגל היא חדשות מעולות לכל סוגי בעלי העסקים.
זה יכול לסייע להגביר את התנועה לאתר בצורה אורגנית לחלוטין, כמו גם לבסס אותו כמקור מידע אמין לעומת המתחרים.
אבל כמו תמיד בתחום של ניהול קמפיינים באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, זה דורש השקעה של זמן ומשאבים.
מלבד אפיון מוקדם שכאמור מסייע לבעלי עסקים להבין למי בדיוק הם פונים ואיך כדאי להם לעשות את זה, תוצאת אפס בגוגל היא פונקציה של האופן שבו המידע מוצג.
הדרך הנכונה להציג את המידע ולהביא את הטקסט הרלוונטי אל תוצאת אפס בגוגל היא לספק לגולש תשובה ישירה לשאילתא.
התשובה המלאה צריכה להיות ברורה, קצרה וקולעת וחשוב שהיא תהיה מנוסחת באופן שפונה לקהל יעד רחב.
חולמים על תוצאת אפס? אלו הטיפים החשובים
הדבר העיקרי שצריך לזכור לגבי תוצאת אפס בגוגל הוא הערך שהאלגוריתם מייחס לאמינות.
גוגל רוצה שימשיכו להשתמש בו, לכן הוא מקדם במקומות הראשונים אתרים אמינים. בשביל לדעת אם אתר אמין, האלגוריתם מנסה לבחון את המידע – אבל הוא לא באמת יודע לקרוא וגם לא באמת מבין מה כתוב.
הפתרון הטכנולוגי מאחורי האלגוריתם שמוביל אל תוצאת אפס בגוגל הוא פשוט מכפי שנהוג לחשוב.
כמו כן, הוא משפיע על בעלי אתרים מבחינת האופן שבו הוא מאפשר להם ליישם מספר טיפים מרכזיים:
- הציגו רק תוכן מקצועי
- נסו לשייך שם של כותב לתוכן
- השתמשו בהפניות: גם ממקורות חיצוניים לאתר שלכם וגם מהאתר שלכם החוצה
באופן כללי יותר, תוצאת אפס בגוגל תופיע כאשר גוגל מזהה שיש אזכורים חיוביים בכל רחבי האינטרנט למותג, לעסק, למוצר או לשירות.
לאלגוריתם של גוגל יש את היכולת לרכז את כל הנתונים תחת קורת גג אחת ולמצוא מהר וביעילות את המסקנה שהוא רוצה להגיע אליה, לכן העבודה האורגנית על התוכן חשובה ויש לה משמעות.
לא לשכוח בקרה על תוצאת אפס בגוגל
בגוגל בודקים כל הזמן את הפידבק מהגולשים, בעיקר בתוצאת אפס שמשפיעה על המוניטין של מנוע החיפוש ועל הרצון של עוד אנשים להשתמש בו, מומחה לקידום אתרים שיודע את העבודה שם לב לכך כי אלו הפרטים הקטנים שאיתם מביאים תוצאות.
הדוגמא הכי טובה היא שורה פשוטה שמבקשת מהגולש לציין תחת תוצאת אפס האם המידע מועיל או לא.
במידה והמידע מקבל המון פעמים את התשובה לא, הוא יוסר מתוצאת האפס מהר מאוד.
במידה והגולשים לוחצים על "כן", המידע יתבסס בתוצאת האפס ובעלי האתר ירוויחו עוד כניסות.
מבחינת בעלי אתרים או בעלי מקצוע מהתחום של קידום באינטרנט, הדגש צריך להיות על בקרה.
את הבקרה אפשר לבצע עם כלים של גוגל, בצורה עצמאית או על ידי מחקרי בוחן של עלייה בכניסות ומאיפה הן הגיעו.
כמו כן, צריך לדאוג כל הזמן לאופטימיזציה לתוכן באמצעות שכתובים ולבדיקה של נתוני הכניסות לאתר אחרי כל שינוי.
כמה עולה להגיע לתוצאת 0 בגוגל?
כמובן שלא מצופה מבעלי עסקים לבצע לבד את כל התהליך הטכני והמורכב של קידום האתר.
בשביל לפתור את הבעיה, מרכזים את השירותים מול חברה מקצועית שזו התפקיד שלה.
היתרון הוא שאמנם משלמים כ-1,500-2,000 ש"ח בחודש על קידום ביטוי שיש סביבו תחרות בינונית ומחירים של כ-5,000 ש"ח בחודש על קידום ביטויים שהתחרות סביבם אגרסיבית, אבל מרוויחים תוצאות טובות.